Český supersport Tatra Grafit ovšem nebyl vytvořen kopřivnickou automobilkou, ale podle vlastních plánů ho vyrobil v roce 1986 opravář zemědělských strojů Ivan Labaška ze Světlé u Semil.
Pro stavbu vozu použil podvozek i motor z Tatry 613 a základem byl trubkový rám, na který umístil vlastnoručně navrhnutou laminátovou karoserií. Na všech kolech byly kotoučové brzdy, tlumiče zajistila firma HP Sporting a tatrovácký osmiválec o objemu 3,5 litru produkoval 164 koní (121 kW). V tu chvíli vskutku nebylo moc pro auto, které vážilo 1,5 tuny. Do klubu opravdových supersportů se Grafit mohl zařadit až poté, co majitel vyměnil starý 3,5 litrový osmiválec za mnohem výkonnější osmiválec o objemu 4,5 litru původně z Tatry 700 GT Právě díky jeho 415 koním (294 kW) a 490 Nm točivého momentu se dokázal rozjet až na 341 km/h.
Dodnes je tedy Grafit považován za nejrychlejší silniční auto vyrobené na českém území. Mimo většího motoru pak vůz dostal modifikovanou karbonovou karoserii, širší pneumatiky a pozbyl výklopných světlometů.
Žádné komentáře:
Okomentovat