"Skuteční zemědělci

"Zemědělství je člověkem řízený vztah mezi rostlinou a zvířetem."

středa 21. června 2017

Raději Rakušané postaví nové nádraží, než by Čechům zlevnili jízdné

Pře časem jsem si zadal do vyhledávače Českých drah dotaz na cestu z Českých Budějovic do rakouského Gmündu (NÖ) vzdáleného 51 km. Dostal jsem odpověď, že by cesta trvala 16 hodin a zaplatil bych 6700 korun. Cenu z Českých Velenic do Gmündu (1,7 km) vůbec ČD nedokážou spočítat. Dokážou ji však spočítat rakouské dráhy ÖBB, ale opačným směrem.
Pohled z českovelenického nádraží směrem k státní hranici
Podle ÖBB Rakušan za cestu do Českých Velenic (1,7 km)trvající 4 minuty zaplatí 3,4 eur (90 Kč). Za další jízdu z Českých Velenic do Českých Budějovic (50 km) však zaplatí pouze 2 eura (53 Kč).  Podle dopravního aktivisty Geralda Hohenbichera na nesmyslně drahý přejezd státní hranice doplácí rakouský obchod a gmündské lázně Sole-Felsen, protože čeští zákazníci nehodlají tak vysokou cenu respektovat.
V pozadí Gmünd
Podle poradce dopravního oddělení Jihočeského kraje Ivana Studlara by cena za jízdu na území kdysi jednoho města měla být stejná jako je při cestách mezi ČR a Německem.. Poukázal na jízdu z Děčína do Bad Schandau v Německu, dlouhou 10 km, za kterou český cestující zaplatí 1 euro (26 Kč). Navrhl rakouským dráhám cenu 50 centů za jízdu mezi Gmündem a Českými Velenicemi. Rakouské dráhy ovšem trvají na svých cenách, které zdůvodňují různými evropskými normami a ekonomickými poměry v obou zemích.
Lázně Sole-Felsen v Gmündu
Rakouský aktivista Hohenbichler má vzhledem k neústupnosti ÖBB řešení to nejnesmyslnější. Navrhl stavbu nového společného česko-rakouského nádraří mezi oběma současnými nádražími. Místa za mostem přes Lužnici je dost, a cena stavby by nebyla vysoká, stačilo by prý jen zřídit nástupiště, toalety a výtah. (jr)

Žádné komentáře:

Okomentovat