"Byli jsme všichni obelháni," řekl před týdnem starosta města Schrems. "Zástupci Rakouských spolkových drah (ÖBB), ministři, a poslanci nám v roce 1990 říkali, že mezinárodní rychlíky na Dráze Františka Josefa nebudou jezdit dočasné, dokud nebude provedena elektrifikace tratě. Elektrifikace rakouského úseku byla dokončena v roce 1995, českého v roce 2010, přesto nikdo o návratu Vindobony nechce ani slyšet."
Rakouské dráhy zuby nehty brání Vindobonu na severní dráze, tj. přes Brno. Poukazují na to, že vlaky přes Brno mouhou jezdit rychleji, i když v Praze dříve nejsou, a hlavně můžou jezdit po dvojkolejné trati. To je prý bezpečnější a ekonomicky výhodnější.
Uklidnit starosty obcí na Dráze FJ se ÖBB snaží slibem, že mezi Vídní a Gmündem budou od 9. června v dvouhodinových intervalech jezdit nové patrové vlaky. Rakouští starostové ovšem boj o Vindobonu nevzdají, nyní se jim podařilo na svou stranu získat některé politiky socialistické strany. Argumentují také tím, že do hlavního města Dolních Rakous St.Pöltenu, které leží na Dráze FJ přijíždí ročně 4,5 milionu hostů.
Žádné komentáře:
Okomentovat