"Skuteční zemědělci

"Zemědělství je člověkem řízený vztah mezi rostlinou a zvířetem."

sobota 4. února 2012

Tržby maloobchodu v ČR klesají.

V České republice šetří pořád víc lidí. Výdaje spotřebitelů klesaly, a to hlavně na konci roku. Domácnosti si pečlivěji vybírají zboží i levnější řetězce - loni se dařilo hlavně těm diskontním. Lidé upřednostňují levnější zboží, kvalita není důležitá.

Obyvatelstvo ČR nemůže utrácet za drahé potraviny, nápoje ani drogerii. Nakupuje méně zboží a upřednostňuje zejména to levnější. Propadly se hlavně malé, tradiční prodejny, které na trhu ztratily desetinu. Zákazníci ale chodí méně i do velkých nákupních center. Ukázal to nejnovější průzkum GfK. Dochází k tomu, že lidé se opravdu velmi orientují na cenu a produkty nakupují v těch takzvaných diskontních řetězcích, jako je Lidl, Penny, a samozřejmě i v hypermarketech, které bojují cenou, což je Kaufland a Tesco.

Za celý rok lidé platili za nákupy asi o procento a půl méně než v roce 2010. Výdaje v posledním čtvrtletí klesaly. V listopadu se poprvé v roce snížily velkým obchodům, a to víc než o jeden a půl procenta. Zklamáním byl hlavně prosinec. Zůstal sice nejsilnějším obdobím roku, proti tomu předchozímu se ale propadl o tři a půl procenta.

Celková hodnota nákupů klesá i přes to, že se zboží mimo jiné kvůli vyššímu DPH zdražuje. A řetězce se tomu přizpůsobují. Slevové akce nabyly na intenzitě a je do nich zařazováno stále více zboží. Slevovou cenovku má v některých řetězcích prakticky každé druhé zboží. (Zdroj: ČT24)

Žádné komentáře:

Okomentovat