V rámci zemí střední a východní Evropy představuje Česko zemi s
nejvyšším relativním rozsahem pronajímatelných ploch v rámci
nákupních center. Je to více než 0,33 metru čtverečního
na obyvatele. Dvě česká nákupní centra (OC Letňany v
Praze a Olympia Brno) s více než 100 tisící metry čtverečními
lze zařadit z hlediska rozsahu mezi padesátku největších
nákupních center.
Nejčastější zastoupení mají v rámci nákupních
center prodejny módy, oděvů, textilu a módních
doplňků. Na konci roku 2011 představoval
jejich podíl téměř třetiny z celkového počtu
obchodů. Móda je vůbec hlavním hnacím
motorem expanze, o čemž svědčí druhé místo obuvi a koženého zboží. Na třetím místě jsou klenoty a dárky.
Expanze nákupních center v Česku vyvrcholila v roce 2008, kdy se otevřelo osm velkých a desítka menších center a retail parků. Další rozvoj ovlivnilafinanční krize. Česká nákupní centra jsou zastoupena v celosvětové organizaci Council of Shopping Centres (ICSC). První výsledky návštěvnosti se zveřejnily
na jaře 2012.
Žádné komentáře:
Okomentovat