Už mnoho let probíhá výstavba železničního koridoru a dálnice, dopravních tepen, které mají opomíjený český jih spojit s Prahou. Obě stavby přidělávají problémy zemědělcům, kteří v blízkosti hospodaří. Protínají jim pozemky a komplikují dopravu mezi stájemi, sklady a pozemky.
Vysokorychlostní železnice už nezná přejezdy se závorami, přes koridor je možné dostat se nadjezdem nebo podjezdem. Při výstavbě koridoru na jih projektanti narazili na námitky zemědělců z Jírovic a Lišna na Benešovsku. Nejbližší silnice křižují trať v Benešově a v Bystřici. Tedy na každou stranu 5 km. Dříve uprostřed stál kamenný most, po němž vedla veřejná cesta z Jírovic do Mokré Lhoty. Postupem času ji veřejnost přestala využívat, takže část byla zorána a mimo cesty traktorů na pole, za tratí, po mostu nikdo nejel. Stavitelé koridoru most zbourali a postavili nový. A to je právě předmětem kritiky. Most je využit jen několik dní v roce, letos údajně po něm ještě nic nepřejelo a nepřešla lidská noha.
„Zachování mimoúrovňového křížení bylo požadováno již v rámci dokumentace stavby k územnímu řízení, kde zemědělci hospodařící na okolních zemědělských pozemcích argumentovali významným prodloužením dojezdových tras pro zemědělskou techniku. V případě zrušení mostu pro náhradní přístup by byla nutná jízda zemědělské techniky po hlavní silnici I/3, což je legislativně omezeno,“ vysvětlil Miloš Krameš, hlavní inženýr projektu stavby koridoru mezi Benešovem a Voticemi.
Problémem se nyní most nestal kvůli poměru jeho ceny k využívání vozovky, ale kvůli vlastnictví. Každý most vyžaduje údržbu. Starý most stál v katastru Bystřice, nový most je na území Benešova, takže tamní zastupitelstvo se převzetí zbytečného mostu bránilo.
Žádné komentáře:
Okomentovat