"Skuteční zemědělci

"Zemědělství je člověkem řízený vztah mezi rostlinou a zvířetem."

pátek 24. června 2011

Dálnice jsou velký český tunel.

Ministerstvo dopravy a ŘSD nyní řeší, jak to udělat, aby stamiliony, čerpané z EU na neexistující dálnici Brno-Mikulov, nemusela ČR úplně vracet. A proto hledá náhradní projekt, na který by je mohlo použít.

"Ředitelství silnic a dálnic žádost stáhlo, protože by nemuselo prokázat splnění všech podmínek pro přiznání dotace," uvedl náměstek ministra dopravy Lukáš Hampl.


"Prosazování R52 na Vídeň přes Mikulov je náběh na největší tunel v republice ve výši třiceti miliard korun,"prohlašuje vídeňský docent Petr Firbas,z jehož popudu soud v minulosti už několikrát zrušil územní plán Jihomoravského kraje, Brna či obcí okolo něj, právě směrem na Mikulov. Tedy v trase plánované R52. Na přípravu R52 se z Firbasovy iniciativy zaměřila i Bezpečnostní informační služba. A přišla na to, že za vším stojí politická lobby, která používá nátlakové metody.


To ovšem není jediný problém. Stejně tak hrozí, že ČR bude muset Bruselu vrátit i více než osm miliard, které má přislíbeny na dostavbu dálnice D8 do Ústí nad Labem. Ta zřejmě nebude dokončena v takovém termínu, aby na její stavbu mohlo čerpat dotaci. Na podnět ekologů totiž soud zrušil územní rozhodnutí, na nichž je vázána řada stavebních povolení pro uvedenou dálnici. Stavba tak nyní stojí. I na tyto peníze tak ministerstvo nyní hledá náhradní projekt.


Poslední variantou je, že se za evropské peníze v příštích třech letech zrekonstruuje dálnice D1. "Musíme ale unii přesvědčit, že to nebude obyčejná oprava, ale komplexní modernizace," říká Hampl.

Žádné komentáře:

Okomentovat