"Skuteční zemědělci

"Zemědělství je člověkem řízený vztah mezi rostlinou a zvířetem."

pondělí 2. května 2011

Venkovan v současné politice.

Venkovan a myslivec v politice.

Senátor Petr Šilar (KDU-ČSL): „… naše vláda se nechová k zemědělství dostatečně vstřícně. K tomu dneska 80 % zemědělců hospodaří ne na své, ale pronajaté půdě. Půda se bohužel stava pouhým výrobním prostředkem, vytratil se onen tradiční vztah sedláka k vlastní půdě. Ale myslím si, že je třeba hlavně jednat a vyjednávat, zemědělci dostávají dotace mimo jiné i na utváření rázu krajiny, mohlo by nám pomoci i to, že se připravují protierozní opatření. Musíme se bránit širokopásmovým plodinám jako je hlavně kukuřice, v protierozních programech se musí rozčlenit velké lány na menší celky, zde je možnost znovuobnovení mezí a remízků…“

„Na svých webových stránkách píšu, že jsem venkovanem a venkovanem v politice, takže se snažím celou dobu, co dělám politiku, to znamená nejprve starostu v malém městě Letohradě, pak krajského radního v Pardubicích, který měl na starost zemědělství, venkov a životní prostředí, a nyní v Senátu, preferovat program, na základě něhož jsem byl jsem nakonec taky zvolen - program starosti o venkov, zemědělce a všechny aktivity, které s venkovem souvisejí. Mezi ně neoddělitelně patří i myslivost. Jsem z vesnice, vystudoval jsem zemědělskou školu, myslím, že venkovu a problémům lidí žijících na venkově rozumím. (Celý text: Myslivost 5/2011)

Žádné komentáře:

Okomentovat