"Skuteční zemědělci

"Zemědělství je člověkem řízený vztah mezi rostlinou a zvířetem."

úterý 26. června 2012

Brutální kapitalizmus zabíjí nevinné lidi i v autobusech.


"Brutální kapitalismus, tak je to," řekl k nehodě českého autobusu v chorvatské televizi specialista na cestovní ruch Željko Marušić. "Touroperátoři nutí řidiče, aby jeli dál, i když jsou unavení."  Únava a mikrospánek jsou podle prvních výsledků vyšetřování příčinami havarie českého autobusu v Chorvatsku.

"V naší společnosti musí peníze být až na prvním místě," prohlásil v roce 1990 ministr financí ČSFR Václav Klaus a šéfové vexláckých gangů zajásali a zatleskali. Nejen, že nezákonně získané peníze jim nikdo nezabavil, ale bylo jim umožněno na tyto peníze nabalit další peníze státní i soukromé. Klausovou zásluhou se přes noc z mnohých bankovních úředníků, číšníků a policajtů, kteří před rokem 1989 vládli pražskému podsvětí, stali legální miliardáři, obdivovaní podnikatelé a politici.

Běžný občan, který za socializmu každý měsíc přinesl domů výplatu patnáct set až dva tisíce, ani ve snu netušil, že existují lidé, kteří mají bezpracně získané miliony, ale jimž dělá problém tyto peníze zhodnotit. Běžný občan nestrádal, naopak nemohl si koupit, co by chtěl. Nejen kvůli tomu, že měl nízký příjem, ale hlavně kvůli tomu, že to nebylo na trhu. A tak šel na náměstí a klíči si vycinkal kapitalizmus.

Kapitalizmus ovšem nemá jednu nebo dvě tváře, jak si myslel Marx, ale tisíce tváří. Bohužel v českých poměrech se objevila ta jeho nebrutálnější podoba. Po listopadu 1989 se do politiky dostali nejodpornější odchovanci komunizmu, kteří odmítli nejen Masarykův ("Nebát se a nekrást.") a Baťův ("Sloužit lidem.") prvorepublikový kapitalizmus, ale odmítli i současný západoevropský kapitalizmus křesťansko-sociální.  Státní majetek byl rozprodán a peníze z prodeje zmizely převážně v zahraničí, v ČR je násilně trvale upřednostňován nemorální zisk na úkor nejen na úkor lidské důstojnosti a solidarity, ale také na úkor lidského zdraví a života.

Menší nehody autobusů kamionů jsou na denním pořádku. Pokud nehodě nezemře alespoň sedm lidí, nikoho už to nevzrušuje. A tak denně vidíme velkou rychlostí řítící se autobusy a kamiony, o jejichž řidičích nemůžeme s určitostí říct jestli už spí nebo teprve usínají.  A to je ve dne. V noci, kdy slušní lidí spí, za okna není vidět.

Žádné komentáře:

Okomentovat