"Skuteční zemědělci

"Zemědělství je člověkem řízený vztah mezi rostlinou a zvířetem."

pondělí 21. listopadu 2011

Demagogie a vztek (sv.) Václava Klause.

Evangelium: …neboť jsem měl hlad, a dali jste mi najíst, měl jsem žízeň a dali jste mi napít, byl jsem nahý a oblékli jste mě, byl jsem nemocen a navštívili jste mě...


Jaký kontrast evangelia vůči projevu V. Klause (jeho svatořečení by asi chtěl arcibiskup Duka):

"Náš úkol byl ne zajistit každému štěstí a bohatství, náš úkol byl změnit politický, ekonomický, sociální systém z komunismu v něco docela jiného a to se stoprocentně podařilo. Kdyby byli všichni se vším spokojeni, tak svět končí, protože by nebyla sebemenší motivace něco dělat." (http://aktualne.centrum.cz/)


Už to, že hovoří v 1. osobě množného čísla, je u nestranického prezidenta podivné za koho mluví (možná, že se vzhlédl v císaři Rudolfovi II.), když nepřímo říká "Já jsem stát."

Kdo mu dal ten úkol měnit systém? Rita Klímová, která ho v listopadu 1989 propašovala do Občanského fóra?

Komunizmus (podle Marxe) u nás nikdy nebyl. Jak ho Klaus mohl měnit?


O jakém štěstí a bohatství Klaus mluví? O štěstí pro horních 20.000? O penězích až na prvním místě? O tom, že ekonomové musí předběhnout právníky? Jsou miliardáři šťastní, když se musejí bát o svůj majetek i o svůj život, jsou šťastnější než třeba bezdomovci, pro které je bohatstvím láhev alkoholu?


Prezident už mluví jako báťuška car k poddaným, kteří mají být vděčni za to, že mohou být v jeho zemi. Na jedné straně říká, že lidé musí být nespokojeni (jinak by prý byl konec světa), ale v zápětí vynadá sám sobě, když se zlobí na průzkumnou agenturu za to, že uvádí 31 procent lidí nespokojených s polistopadovým režimem.

A to v internetovém průzkumu hlasovali většinou mladší lidé. Jak by průzkum dopadl mezi pamětníky (nad 50 let), hlavně na venkově, kteří k internetu mají hodně daleko? (A.Červenka)

Žádné komentáře:

Okomentovat